måndag 19 februari 2007

chokladbollar till middag och sömnproblem


Ja, så var vi där igen. Allt eller inget. Vid årskiftet bestämde jag mig för att leva det hälsosamma livet. Böngroddar finns i skafferiet, kylen är full av grönsaker och grönsaksångaren är införskaffad. Som gjort för ett lyckat Beach 2007 upplägg.
-Men icket. Maten förblir orörd. Grönsakerna möglar på sin plats på gallerhyllan, grönsaksångaren har inte lämnat emballaget. Jag har ingen ork, energi eller inspiration att ta mig an projektet. Det är lättare att slänga ihop en sats chokladbollar. Jajjemän. Kexchoklad till frukost och chokladbollar till middag. Är det någon som har hört talas om den mystiska sjukdomen sjörbjugg????
För att inte tala om kaffekakan på jobbet. Till viss del får man väl skylla sig själv. Jag hade ju trots allt lånat ut den bästa av mina chokladböcker till min kollaga som skulle provbaka inför sin 30-års fest. Ja, den fick godkänt.

Nog om detta ohälsamma leverne. Det har jag nog tid till att fundera på när jag ligger sömnlös om nätterna, samtidigt som jag löser världsproblemen. Är det verkligen möjligt att man kan ligga sömnlös i ca 6 timmar varje natt? Med enkel mattematik räknade jag ut att jag snittade ca 2 timmars sömn varje natt förra veckan. Jag har mycket i mitt huvud nu. För mycket. Idag har jag tagit mig en tur till hälsokosten för att inhandla något slags rogivande insomningspreparat. Valeriana officinalis, Humulus lupulus, Melissa officinalis. -Den ni, den är inte att leka med. Invigning ikväll. Jag återkommer med resultatet. Ris eller ros. Imorgon vet vi svaret.

/Greta Garbo

Inga kommentarer: