söndag 18 februari 2007

är jag en hora?

mina pengar är slut.
mitt saldo på kontot är 37 kr och 99 öre. det känns sådär väldigt oskönt. jag får lön om mer än en vecka. det känns sådär väldigt oskönt. att jag är pank är inget ovanligt. jag kan inte handskas med pengar. brukar ifos ha lite mer än 40 spänn dan innan löning. något jag inte förstår är min drift. även fast jag vet att jag ska överleva en vecka till köper jag snus cigaretter och alkohol. att jag skulle tacka nej till en utekväll då jag redan är på existensminimum existerar inte. jag är en idiot. jag söp upp mina sista slantar igår och betalade inträde till white room. som inte alls var värst. minglade lite, sippade på några procentenheter, dansade en massa o sträckte mig så idag dinglar mitt ena lår lite mer än vanligt. gick därifrån rätt tidigt, minns inte exakt vad klockan var, men det var sjukt lång kö utanför så jag antar att de andra 3-ställena just tömts. tunnelbanan var iaf stängd så jag fick gå hela vägen hem eftersom jag inte hade pengar till taxi. det var sådär väldigt oskönt. hade hunnit bli ganska full tack vare våran bag in box som tömdes och blundade när jag gick. jag minns att jag försökte somna. och att jag tänkte tanken att lägga mina nyklar i en postlåda. för att. jag vet inte varför. ibland känner jag för att gå in på luis vuitton o köpa en väska , en riktigt gräslig väska som jag aldrig skulle använda, för hela min lön. bara för att. så jag åter igen skulle leva på noll kronor.

jag har redan ringt hem till finansministern en gång den här månaden.

förstås. igår, när jag gick. ser jag ut som en hora?
en osvensk man kom fram och frågade How much? for sex?


skickade 3 likadana sms till 3 karlar. ringde 2. inget svar. fick 1 sms idag. sen dog sms-konversationen ut.
brukar inte vara den som fylletelefonerar. det förklarar nog söndagsångesten. det känns sådär väldigt oskönt.

/monica zetterlund

Inga kommentarer: