tisdag 27 februari 2007

platt pannkaka

i söndags skulle vi göra pannkakor
först fick vi handla alla ingridienserna eftersom jag knappast har färska ägg, sylt och mjölk hemma i kylskåpet
- har du smör & mjöl då?
-JAJJEMEN svarade jag på ica, glad i hågen att jag iaf hade TVÅ saker hemma.


dags att köra igång

1. jag har ingen plastbunke, vi får blanda smet i en chipsskål.
2. du monica, har du mjöl? joo det är klart jag har mjöl hemma. nej jag har inte mjöl.
3. springer över gatan i snökaoset o köper stans dyraste minsta mjölpåse.
4. dags att börja steka. vad min kamrat menade med smör var inte härsket lätt&lagom utan margarin. säg det då!
5. jag vägrar gå till affären igen, skickar iväg henne.
6. dags att börja steka
7. jag har ingen stekspade
8. provar en slickepott. men den smälter i stekpannan.

men, vi blev mätta iaf.


/m

Inga kommentarer: