måndag 26 februari 2007

here we go again

försov mig imorse. hade en våt dröm som jag inte ville vakna ifrån.

är hemma från jobbet nu. har mycket att städa och diska med det orkar jag inte. är fortfarande irriterad på helgens incidenter.
egentligen vill jag inte skriva vad det handlar om med risk för att låta som en bitterfitta men det är ju faktiskt exakt vad jag är.
i fredags hade jag och greta garbo en lugn hemmakväll som bestod av kedjesnusning och filmtittande. när jag åkte tunnelbanan hem gick det på en gammal flamma från mina tonår. vi pratade lite kort, han tog mig på låret när han skulle kliva av några stationer senare. varför gjorde han det? ännu mer förvånad blev jag när JAG skickade sms och frågade om vi ska ta en fika någon dag. varför exakt gjorde jag det? är jag intresserad? nej, han är inte ens snygg. jag stör mig på att han är så pretto. riktig ordonanist som kan slå knut på min hjärna med sina utlägg och formuleringar.

träffade Juckaren i lördags. tyckte han kunde förtjäna en chans till, men han tog den inte. han satte sig gränsle över mig innan jag ens hunnit genom dörren. juckade mot mig som vi hade sex, fast med kläderna på. Jag förstår inte hans ointresse för mig, vi känner inte varandra. vad hände med det? tror han att jag BARA är intresserad av sex och inget annat? har jag missförstått allting, jag är inte på dejt utan jag är Juckarens knulldocka? Nej, No more, Mr Juck.

kilade hem efter blivit påsatt, fast ändå inte påsatt? svidade om till klänning och begav mig in mot stan. mötte upp en kompis. messade till farfar. han var påväg till samma ställe som mig och när jag läste orden började mitt hjärta där inne slå små volter. han stod i baren med ryggen mot mig, jag spanade för att försäkra mig om att det var han, det var det. jag vågade mig fram och han var hetare än någonsin. han tyckte jag var snyggt inpackad. min kompis drog. stod kvar och pratade lite. han undrade vad jag såg i honom, den gamla mannen. jag minns inte vad jag svarade. det verkar som han har ångest över att jag är 16 år yngre än honom. frågade en random kille i toakön om han kunde gissa åldern på mig och farfar. jag blev 22 och farfar 26. egoboost för farfar. killen i fråga var 28 och het han också. jag drog hem vid 2. farfar stannade kvar. gjorde upp att han skulle komma till mig senare. men det blev inte riktigt så. jag däckade och när jag vaknade hade jag missade samtal och några sms... varav ett från juckaren. en invit hem till honom. det skulle aldrig ske. men farfar däremot. honom skulle jag kunna ligga med varje dag, sju dagar i veckan.


/Monica

Inga kommentarer: