torsdag 22 februari 2007

i snålaste laget Persson!

Jaha, då var tiden inne. Det vi alla väntar på i februari. Bonubrevet. Vilken besvikelse! Jag kastar mig över det skralt estetiska kuvertet där det hänger på sned i postinkastet. Sliter med giriga fingrar upp limkanten så pappflisorna yr. 250 spänn !!! Är detta ett skämt ?? Vad har hänt ?? Så mycket pengar som jag brännt i era butiker under föregående år borde jag premieras med privatshopping och champagne. Nej nej. Jag läste rätt. 250 svenska riksdaler. Jag skakar lite försiktigt på kuvertet i hopp om att det ska ligga åtminstonde en liten 500 lapp där, som kanske har fastnat längst ner i kuvertet. Nej. Tomt var det här.

Jag vill minnas att jag fick ca 800 kronor förra året. Och då levde jag på CSN. Hur går detta ihop? Nu när jag haft en fast inkomst i ett år och tydligt, svart på vitt spenderat mindre pengar i butikskedjan med röda bokstäver. Hmm. Jag rannsakar min garderob och inser att flertalet prylar faktiskt kommer från mitt eget företag. Vilket är klart bättre både stil & kvalitetskmässigt än ovan nämnda kedja. Hur som haver köper jag dem för samma pris som man hittar i lågprislandets modemecka. Medan andra dödliga får betala astronomiska summor för samma vara. SÅ, vid närmare eftertanke så kanske min skrala belöning för trogen shopping var befogad. Men jag ligger på underskott nu och hade behövt en extra peng. Jag får väl sälja tv:n.

Ps. Jag köpte ett Chanel armband på tradera igår. Yippiyay.

/Greta Garbo

1 kommentar:

C. sa...

tack, det är skönt att någon läser ibland. det är allt man behöver..