tisdag 27 februari 2007

Förälskelse

Hemkommen från shoppingtur med fru zetterlund.
Med mig hem finns en påse med alldeles för dyrt innehåll för min studentkassa, och en liten irreterande känsla av ångest. Jag inbillar mig att utan det här Carin Wester plagget i mitt liv kan jag faktiskt knappt leva, jag kommer att bli som en helt ny person i den. Se sofistikerad och smal ut. Jaja det sistnämnda stämmer inte riktigt enligt mig. Jag kommer alltid få tampas med mina allt för stora resurser till bakdel och rediga vader. Men den döljer och fixerar det mesta som annars ser sladdrigt ut. Det nalkas fest nu igen i helgen. Och inte vilken fest som helst, denna ser jag mycket fram emot. Det betyder att alla de gamla trasorna i garderoben är uteslutna. Så summa sumarum ser det ut som att jag kommer att få leva knapert denna månad. Igen. En ny förälskelse som detta plagg gör att den här månaden kräver en stor dos självdiciplin, vilket jag saknar.
På tal om förälskelse träffade jag en gammal flamma i helgen. Min barndomskärlek. Vad är det som gör att denna herre fortfarande vänder upp och ner på hela mitt liv varenda gång vi ses? Jag tror att jag har glömt honom, men varje gång jag ser de där chokladbruna ögonen, smajlet och den lockhåriga kaluffsen faller jag pladask. Mitt hjärta börjar slå och jag blir otroligt löjlig och konstig. Jag vill ha dig din jävel! Kan du inte förstå det?

Ingrid Bergman

Inga kommentarer: