onsdag 21 februari 2007

han ska dö

sitter på tåget mellan stockholm och göteborg.
åker första klass vilket innebär internet under hela resan.

när jag klev på tåget i göteborg var det en tjej som frågade ifall jag kunde tänka mig byta plats med henne så hon fick sitta brevid sin kompis. absolut det är klart man ställer upp. går lite längre bak i vagnen och slår mig ner på plats 41 istället för 2. efter en stund ringer min mobil och jag plockar upp den och pratar med min vän som just sett en man spy på tunnelbanan. samtalet fortsätter ungefär i 20 min och när jag lägger på sträcker sig en man över hela gången mot mig och säger :

Visst är det skönt med mobilfria zoner?

Då har den lilla skatan jag bytt plats med förvisat mig till "den tysta zonen"
skylten är ungefär lika stor som en tumnagel och den ska man tydligen se.
jag har hamnat i fascistvagnen. vad är det för fel på folk? varför så känsliga?

jag ber om ursäkt och muttrar lite. har gett honom onda ögat i 2 timmar nu. en timme kvar. han kommer vara knäckt framme i stockholm.


/monicazzzzz

1 kommentar:

Manjo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.